ESPORT BLAU

El programa “Esport Blau Escolar” és un programa escolar de la Federació Catalana de Vela, que vol acostar els esports de mar a l’alumnat de 5è de l’educació primària dels Centres Educatius del litoral català.

IMPULSAR

la iniciació i el coneixement dels esports de mar en l’entorn nàutic i marí, en la població infantil, especialment en les comarques costeres.

EDUCAR

mitjançant l’esport, a treballar en equip, respectar el medi, divertir-se i conèixer les nostres aigües amb la complicitat dels mestres i dels tècnics d’esport.

ASSOLIR

l’autonomia del navegant garantint un nivell adient de navegació.

CONTINGUTS

El programa combina educació i esport, i proposa una activitat de formació poliesportiva en esports de mar i medi marí, en el marc curricular de l’àrea d’Educació Física, i amb un tractament interdisciplinari.

Els continguts del programa es centren en uns estàndards del Sistema d’Ensenyament Unificat.

Aquest es basa en el nivell bàsic, més un nivell comú que inclou varis conceptes de les disciplines a apendre.

Vela Col·lectiva

Vela Doble

Vela Individual

ESTRUCTURA

El programa consisteix en 10 sessions anuals impartides durant el 1r trimestre del curs (de setembre a novembre) o en el 3r trimestre (d’abril a juny), distribuïdes en una primera sessió impartida pel professor del centre escolar, 4 sessions de vela lleugera col·lectiva, 4 sessions de vela lleugera doble i individual i una última sessió que consistirà en una jornada final de caire lúdic competitiu, en una Escola de Vela.

Sessió inici

Al centre d’ensenyament